Sunday, January 24, 2010

GASTRIK

Petang rabu minggu lepas aku diserang sakit perut yang amat sangat. Tak pernah dirasa sakit sebegini.Dah la mlm tu ada kelas, apa lagi tak dapat beri tumpuan la dlm kelas akibat menahan kesakitan. Nasib baik hari khamis tak de kelas, dapat la aku rehatkan badan.aku ingatkan dah dpt rehat hr khamis tu sakit perut aku dah ok la. Tp sakitnya makin menjadi-jadi. Aku kebingungan, asal malam je sakit tu datang, aku tak dapat lelapkan mata. Ape lagi menangis keseorangan la aku menahan kesakitan. Pada masa yang sama aku memikirkan punca kesakitan aku ni, rupa-rupanya aku diserang gastrik akibat daripada makan yang tidak ada aturan. Apa lagi menanggung kesakitan la aku. Umi aku ckp gastrik ni sakit sbb masa dia muda2 dulu dia pernah alami sakit mcm aku, tp lagi teruk, 2 minggu dia menahan kesakitan. Oleh itu pengajaran daripada cerita aku ini ialah jaganlah sesekali makan tidak ada aturan. Sekali kita kena gastrik susah nak baik, derita sangat2..sakit. Bila sakit tak dapat nak buat keje lain..
JAGALAH KESIHATAN DEMI KESEJAHTERAAN HIDUP..

No comments:

Post a Comment